Autor: Ing. Vladimír Kvarda CEO Advantiq Projects s.r.o.
Interim management - Od nadšení po odpor. Proč je důležité vydržet až do konce.

Když s námi firmy začínají spolupráci, většinou to má jeden společný jmenovatel: Majitel překonal blok o kterém jsme psali v předchizím článku: „Nechci dát svůj projekt do cizích rukou.“ a rozhodl se, že už dál nebude držet otěže všeho sám.

V té chvíli do firmy vstupujeme my – externí manažer nebo nebo dokonce tým manažerů ADVANTIQ.

A začíná se psát nový příběh.

Fáze 1: Nadšení.

„Hurá, něco se konečně začne dít!“

Majitel představí spolupráci týmu.

Řekne, že do firmy přichází někdo, kdo pomůže. Kdo nastaví systém. Kdo to odlehčí.

Tým to slyší a říká si:

„To zní skvěle. Konečně se bude něco řešit. Možná i ten náš chaos v projektech nebo zbytečné meetingy…“

Externí manažer se představí.

Poslouchá. Ptá se. Zajímá ho, co lidi trápí. Co by zlepšili. Co jim nedává smysl. Jaké mají představy o lepším fungování.

A tým je nadšený.

Konečně někdo, kdo je vnímá.

Fáze 2: Zklidnění před bouří

„Sice to chvíli trvá, ale pořád to vypadá nadějně.“

Začínají se kreslit plány.

Projektová struktura. Priority. Reporting.

Tým má pocit, že je to pořád v rámci komfortní zóny.

Jenže pak se to stane.

Fáze 3: První otřesy

„Počkat… oni to myslí vážně?“

Začne se měnit organizace práce.

Začneme rušit zbytečné schůzky.

Nastavíme zodpovědnosti, zavedeme reporting, zefektivníme komunikaci.

Věci, které roky „nějak fungovaly“, najednou přestanou fungovat postaru.

A tým zjistí, že když si přál rozhlednu, my jsme začali stavět mrakodrap.

Systém. Změna. Tlak na odpovědnost.

Fáze 4: Odpor

„Tohle přece není normální. Kde je ten starý klid?!“

Tahle fáze je nejtěžší. A přichází skoro vždy.

Zaměstnanci – často i ti, kteří na začátku tleskali – začnou pochybovat. Začnou chodit za majitelem:

„Ti noví neví, co dělají.“
„Tohle firmu zničí.“
„Tady nikdo nezůstane, jestli to takhle půjde dál.“
„Dokonce někoho vyhodili…“

Změny totiž bolí.

Vyžadují jiný mindset.

A hlavně: narušují pohodlný status quo.

Fáze 5: Zkouška majitele

„Tady se láme chleba.“

Tahle fáze je klíčová.

Protože teď se ukáže, jestli to majitel myslí vážně. V čemž ho plně podporujeme ale…

Je extrémně jednoduché v té chvíli couvnout.

Vrátit se ke starému pořádku. Uklidnit tým. Přesvědčit sám sebe, že „ještě chvíli to zvládnu sám“.

Ale pokud firma opravdu chce vyrůst, je tohle moment, kdy musí vydržet.

Fáze 6: Výsledky

„Aha. Ono to fakt funguje.“

Týdny plynou.

Nový systém se zaběhne.

Projekty mají tempo.

Firmě začnou růst čísla, efektivita, zisk.

A tým? I ti největší kritici uvidí, že to začíná dávat smysl.

Postupně se přidají. Přijmou nová pravidla. A někteří z nich se stanou klíčovými lidmi změny.

Fáze 7: Nový režim

„Už bychom se zpátky nechtěli vracet. Fungovalo to a chtělo to udělat krok kupředu. Ještě že jsme do toho šli“

A ano, stálo to kus energie. Bylo to nepříjemné. A chvílemi to drhlo. Ale bez té bolesti by nikdy nemohla přijít ta úleva a výsledky.

Změna ve firmě nepřichází potichu.

Téměř vždy bolí. I když změnový management je doménou kterou máme zvládnutou na jedničku, není to pro klienty jednoduché.

Ale ta dřina je přechodná.

Výsledky, které po ní přijdou, jsou trvalé.

Chcete otestovat, jak by změna mohla proběhnout u vás?

Začněme první krok – bez rizika, bez tlaku.

Zarezervujte si 15 minutovou konzultaci zdarma.

Zavoláme si, krátce, online, nezávazně. Max 15 minut.

Mohlo by vás zajímat

Interim management - Od nadšení po odpor. Proč je důležité vydržet až do konce.

„Nechci dát svůj projekt do cizích rukou.“

Analýza a tvorba business plánu

Externí projektový management

Interim manažer

Headhunting PM/Interim

Kontaktujte nás

+420 605 506 506

advantiq@advantiq.cz


Copyright © 2025 Advantiq Projects